جواد بازرگان ظهر پنج‌شنبه در جلسه هیأت اندیشه‌ورز استان که در محل سالن کنفرانس اداره‌کل ورزش و جوانان استان برگزار شد، با اشاره به جایگاه ویژه مربیان و تأثیر پذیری بالای ورزشکاران از این قشر، اظهار کرد: جایگاه مربیان باید در همه جوانب از جمله شأن اجتماعی و مسائل مادی شناخته شده و ارزش‌گذاری شود.

شهرسالم / وی با تاکید بر اهمیت فرهنگ‌سازی در عرصه‌های مختلف، مربیان را از مهم‌ترین عوامل تحقق این امر دانست و افزود: مربیان در زمینه‌های فنی نیز باید همواره به‌روز و آماده باشد.

این مسوول ضمن ترسیم فضای کلی از فعالیت اداره‌کل ورزش و جوانان استان، در خصوص شرایط و اقدامات این دستگاه در حوزه‌های ورزش و جوانان برای خدمت‌رسانی، تصریح کرد: در  حوزه جوانان اختیارات این دستگاه فقط در حد یک دبیرخانه بوده و نمی‌تواند در بحث ارائه تسهیلات و … دخالت کند ولی در زمینه مشاوره، هیأت‌ها می‌توانند مشاوره‌های رایگان برای ورزشکاران خود داشته باشند.

بازرگان در ادامه با اشاره به کسب مقام دوم در حوزه ورزش همگانی توسط استان زنجان، یادآور شد: علی‌رغم کسب این رتبه باید اظهار کنیم که حال ورزش همگانی در کل کشور خوب نیست و مردم ورزش را در سبد خانوار خود قرار نداده‌اند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان ادامه داد: زمانی می‌توانیم موفقیت در این بخش را مدعی شویم که آحاد مردم جامعه را در حال ورزش کردن در ابتدایی‌ترین ساعات روز مشاهده کنیم و این علاوه بر افزایش زیرساخت‌ها، فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه در بخش قهرمانی، استان زنجان به نسبت جمعیتی، قهرمانان ارزنده زیادی دارد، خاطرنشان کرد: این در حالی است که در حوزه استعدادپروری و پایه‌گذاری استعدادهای بعدی باید بیش از پیش تلاش کنیم تا موفق شویم.

این مسوول، اهتمام و توسعه ورزش حرفه‌ای را بسیار ضروری و مهم برشمرد و عنوان کرد: متاسفانه ادارات‌کل در بحث تامین هزینه‌های این بخش طبق قانون اختیاراتی ندارند ولی تا حد امکان حامی این ورزش هستند.